Eğitim

01.12.2015 10:26

 

Eğitim kelimesi, İngilizce ve diğer Avrupa dillerinde education/educazione olarak adlandırılır ve semantik açıdan Latince educare fiilinden gelir; inşa etmek, ayağa kaldırmak, dikmek manasındadır. (Vikipedi)

Bir kaç örnek vermek istiyorum, yaşadığımız ülkeden. Birini daha önce de vermiştim;

* Adam karısını kucağına yatırmış, 57 yerinden bıçaklıyor. Polis burunlarının dibinde ayağa dikilmiş, sadece "yapma" diye bağırıyor.

* Elçi'nin öldürüldüğü gün. Diyarbakır gibi diken üstündeki bir şehirde, hem de polis tarafından aranan bir taksi en kalabalık meydana yanaşıyor. Sivil polisler koşarak aracın yanına geliyor. Dikkatli yaklaşma, tedbir alma, uyarı falan yok. Bodoslama koşuyorlar. 1 tanesi 20 yıllık polis hem de. Arabadan açılan ateş sonucu iki polis de şehit oluyor.

* Bir haber: Alanya’da Türkiye İş Güvenliği Uzmanları ve İş Yeri Hekimleri Topluluğu (TÜİSAG) tarafından ‘İş Sağlığı ve İş Güvenliği’ konulu seminer gerçekleştirildi. Alanya Ticaret ve Sanayi Odası’nda (ALTSO) düzenlenen seminere az sayıda kişi katıldı. Seminerde konuşan TÜİSAG Başkanı Levent Kavlak; "1 ve 50 personel çalıştıran işyerlerinde iş kazası yaşanma oranı yüzde 60. İlk beş yılda iş kazaları meydana geliyor. Bunun temel sebebi eğitimsizlik” dedi.

* Her yıl ortalama 10.000 kişi sobadan zehirleniyor.

* 2005 - 2014 yılları arasında;
Türkiye'de gerçekleşen toplam trafik kazası sayısı: 10.214.885
Bu kazalarda ölenlerin sayısı: 41.544
Bu kazalarda yaralananların sayısı: 2.175.608 (rakamları trafik.gov.tr den aldım)

Örnekleri fazlasıyla arttırmak mümkün. Her zaman söylüyorum, bazıları çok kızıyor hatta; milletçe eğitimsiziz.

İnşa ediyoruz, yıkılıyor.
Ayağa kaldırıyoruz, düşüyor.
Dikiyoruz, eğiliyor.

Kısaca;

Cahilim, cahilsin, cahil.
Cahiliz, cahilsiniz, cahiller.

Polis eğitimsiz, asker eğitimsiz, işveren eğitimsiz, işçi eğitimsiz, vatandaş eğitimsiz, şöför eğitimsiz.

Öğretmen bile eğitimsiz kardeşim! Özel okullarda yaşanan kepazelikleri anlatsam insanlıktan soğursunuz. O ayrı bir yazının konusu olacak elbette!

Hal böyleyken;

Rus'a kafa tutuyorum, Amerika'ya kafa atıyorum, Suriye ile kafa buluyorum derken...

Milletçe kafamız bir dünya geziyoruz...

Allah sonumuzu hayır etsin.

Amin.


—————

Geri