Eski Köye Yeni Âdet...

19.11.2015 08:58

IŞİD'in kelle kesme videoları...
Canlı bomba saldırısından sonra yerde paramparça olmuş insanların fotoğrafları...
Blu çağına gelmemiş çocukların da evlenebileceğini söyleyen adamın videosu......

Yukarıdaki örnekleri, hem de yüzlerle çoğaltmak mümkün...

Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi'nde Zeynep Burcu Vardal'ın "Nefret Söylemi ve Yeni Medya" yazısını okudum.

Yazının özet bölümünde yeni medya ile ilgili şu yorum yapılmış;

"Toplumdaki egemen ideolojinin geleneksel medya aracılığıyla yeniden üretilmesi ve yaygınlaştırılması yanında yeni medya; teknolojisiyle nefret söyleminin yayılmasına destek olurken, görece demokratik bir görünüme sahip olan kullanıcı içerikli yapısıyla da meşrulaşmasına ve üretici/kullanıcılar tarafından kanıksanmasına neden olur. Bu noktada, yeni medyanın toplumdaki kusurları yaygınlaştıran ve büyülten bir yapısı olduğu da öne sürülebilir."

Hep diyorum ya, uyanık olun, cahil olmayın, bilinçli olun diye... Sebebi bu işte...

Bir videoyu seyredip deliye mi döndünüz? Bir fotoğraf görüp çıldırdınız mı? Geçin gitsin. O görüntüleri yayınlayıp "ben çıldırdım, herkes çıldırsın anasını satayım" kafasında değilseniz, yaptığınız şey aslında o görüntülerin yayılmasına ve anlamsız bir propagandaya hizmet etmek oluyor.

Ciddiye almayın, paylaşmayın...

Sorunları görmezden gelin, kulağınızı tıkayın demiyorum. Bunu özellikle yazıyorum çünkü yazmazsam mutlaka "ne yani, göz mü yumalım bu videoları çekenlere, bu fotoğraflarda yaşananlara" diye yorum gelecek. Ben sizi o zahmetten kurtarayım istedim. Hayır göz yummayın, evet tepki gösterin. Ancak bunu o videoyu yayınlayarak yapamazsınız. Çocuk yaşta evliliğin normal olduğunu söyleyen bir dümbük varsa, tepkinizi bu konu hakkındaki düşüncenizi yazarak, hatta o cibiliyetsize küfrederek dahi gösterin. Ancak videosunu yayınladığınızda ona hizmet etmiş oluyorsunuz...

Bakın, şöyle bir örnek vereyim;

Paris'teki bombalı saldırının ardından öyle yayınlar yapıldı ki... Geleneksel medya zaten üzerine düşeni yapıyor. Ancak yeni medya dediğimiz sosyal mecrada öyle fotoğraflar, öyle videolar paylaşıldı ki, bunların fotoshoplu olabileceği, sahte olabileceği düşünülmeden her yerde öyle sapır sapır yayınlandı ki, bunları izleyen, görüntüleyen herkes paranoyak oldu hepten. 2 gün sonra Paris'te gece bir restoranın ampulü patladı ve o anda halk manyağa bağlayıp birbirini ezerek koşturmaya, restoranlarda kendilerini yerlere atıp siper almaya başladı (belki televizyonlarda izlemişsinizdir).

İşte terörün de, o fotoğrafları çekenlerin de, o sapık düşüncelerini kameralar karşısında ortaya sıçıp kendince fikir önderliği yapanların da tam olarak amacı, hedefi bu...

Allah aşkına, yapmayın.

Daha nasıl diyeyim, nasıl anlatayım...

Kimlere gideyim, kimlere diyeyim derdimi a dostlar?...

Çıldırtmayın be kardeşim herkesi...

Akıllı olun biraz diyorum kızıyorsunuz.

Ama bir türlü akıllanmıyorsunuz.

10 numara 5 yıldız hepinize.

Halt ediyorsunuz.


—————

Geri